En härlig dag med Syrran och lillmonstret :)

2010-03-16 / 21:15:54

Idag har jag haft en helt underbar dag. Syrran hämtade mig på förmiddagen med den stora plånboken förstod jag senare. Tanken var nog att hon skulle handla litegrann men tre överfulla påsar senare kan man diskutera:) Sedan åkte vi hem till Jessica ute i skogen. Jag har blivit bjuden på taco, kaffe, våfflor och godis. Man blir lätt bortskämd med syrran. Lillmonstret var super förkyld men inga snorsträngar i världen kunde hindra mig från att pussa sötnöten. Nu har jag säkert en förkylning att vänta mig men det var det helt klart värt :P

Här kommer en bild på syrran och Moa när hon bara var några veckor gammal. Sen skrev jag dikter till Moa till hennes dopdag också som ni kan få läsa.



                                             
Dikt 1

Att dingla med benen som ett barn, Att få fantisera och leka hela dan

Att få slappna av och glömma allt, Att få pilla, lura och busa överallt

Att få trippa, skutta fram på gatan, Att ha tråkigt finns inte alls på kartan

Spontan, fantasifull, lycklig och fri, Detta är ett barns livsfilosofi.


Dikt 2

Nu har Moa kommit, nu är hon här, Hon är värd all möda och allt besvär

En titt på henne gör alla människor varma, Sån effekt har Moa, hon kan charma

Hon är en superhjälte i mindre format, Räddar alla från tråkigheter såklart

Med osynlig mantel är hon vår goa, Söta, underbara, vackra lilla Moa.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: