Jag ber om ursäkt....

2010-06-07 / 17:29:17
Vet att jag jag har varit kass på att skriva men jag har inte glömt bort er. Jag har nämligen hållt på med ett hemligt projekt tillsammans med syrrorna mina :)

Jag ville inte ta risken att mamma eller Kent skulle läsa bloggen och klura ut hemligheten. För det är nämligen min mamma rätt bra på :P

Mamma och Kent har fått ett bord med tillhörande sex stolar och de har ställt det hos Jessica för att Kent skulle måla om det....men då kläckte storsyrran äntligen en smart idé....att vi skulle måla istället som en överraskning. Så vi slet i två dagar men sen var vi färdiga och jag är stolt över vårt projekt.

De hade kalas igår och då annordnade vi en klurig "skattjakt" för att de skulle hitta borden:

                                                 
Först så öppnade Kent och mamma paketet där jag hade virat in den första ledtrådslappen i en gammal JP tidning :)
Ledtråden lät så här:

Ni håller nu den första ledtråden i er hand
gå nu med den till ett klädfullt band (Klädstrecket)

                                                 

På klädstrecket hängde lapp nr 2 och där stod det:

Här hänger Jessica, Moa och Andreas kläderna sina
men det klädfulla bandet kallas egentligen för - - - - (Min syster Lina)

                                               
När de hämtat lappen på Lina så fick de nästa lapp:

I sagan hissade Emil upp Ida i det blå 
gå nu dit så får ni nästa ledtrå´ (flaggstången) 

                                               

På flaggstången hängde det en lapp som det stod:

Gå nu till henne, "snigeln" med massa slem (Moa kallas för slemsnigeln)
så kanske ni presenten äntligen ror hem

                                              

Sen på Moa så hängde den sista lappen där det stod:

Gå nu upp mot himlen, till våning två
så står det fyrbenta vänner i en vrå

                                                       

Mamma blev så rörd så en tår nästan skymtades i ögonvrån :)



Sen har jag varit på bio. Hysterisk rakt igenom :)

                                            

Rekommenderas starkt :)

Och ikväll ska vi gå på:



Laddar skratt musklerna as we speak :P
Kommentarer!
Postat av: Mia

Va gulligt av er :)

Kommenterat - 2010-06-10 / 14:15:16
Postat av: Kent Råberg

Tack så hemskt mycket för bordet. Tänk att du kan måla, det va väl bra att veta.

Kramizar

Kommenterat - 2010-06-11 / 08:13:43
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: